Je kunt veel zeggen, maar stilzitten was er niet bij voor onze developers dit jaar. Daarom zetten we in dit blog alle nieuwe features en productontwikkelingen van 2024 voor je op een rijtje. Handig, want zo optimaliseer je makkelijk je zakelijke communicatie voor je straks je bereikbaarheid aanpast, de laptop dichtklapt en met een beker warme chocolademelk bij de kerstboom gaat zitten.
Call control is misschien wel de handigste feature die we in 2024 lanceerden. Met deze feature neem je inkomende gesprekken die binnenkomen op de webphone aan via je headset. Ook jezelf (un)muten en gesprekken in de wacht zetten kan nu zonder ook maar een muis aan te raken.
Dat is fijn, want zo werk je een heel stuk efficiënter. Dat betekent in de praktijk: geen gedoe met openstaande tabjes, meer focus tijdens gesprekken en klanten sneller helpen.
De headsets waarmee je call control kunt gebruiken, vind je hier.
Je voicemails beluisteren, dat kost tijd. Je bent per bericht zo een minuut verder voor je weet wie er een voicemailbericht heeft achtergelaten en waarom. En dan hebben we het maar even niet over de mompelberichten die sommige mensen achterlaten waardoor je nog meer luistertijd hebt.
(Huh, wát zegt ze nou?!)
Dit jaar bedachten we: lezen door je berichten gaat veel sneller. Even vlot scannen en je ziet direct of een bericht opvolging nodig heeft, waardoor je de juiste acties veel sneller uitzet.
Daarom krijg je je voicemailberichten standaard uitgeschreven in je mailbox. Tenzij je dat niet wilt. Je zet de feature Voicemailtranscriptie met één simpele muisklik uit.
Hoe meer inzicht je hebt in je telefonie, hoe meer controle je hebt over je bereikbaarheid én klanttevredenheid. Daarom zorgden we er dit jaar voor dat je alle statistieken real time inzichtelijk hebt. De actuele gespreksduur, het percentage beantwoorde gesprekken, het aantal belpogingen en de gespreksduur zijn op elk moment te bekijken, waar dat eerder aan het einde van de dag geüpdatet werd.
Wil je de wachtrijstatistieken eenvoudig delen, bijvoorbeeld met je team? Dan kan voortaan zonder in te loggen in de portal. Met de url van de wachtrijstatistieken kun je deze informatie bijvoorbeeld streamen op een scherm. Zo krijgt iedereen mee hoe druk het is.
Goed om te weten: de wachttijd voordat een gesprek wordt aangenomen voegen we sinds dit jaar automatisch toe bij het exporteren van je gesprekkenlijst. Daarmee heb je nog meer data tot je beschikking om jouw bereikbaarheid te verbeteren.
Even niet bereikbaar voor klanten, maar wel voor je collega’s? Dat is voortaan zichtbaar in je gebruikersstatus. Zo weet je zeker dat er geen gesprekken naar je worden doorverbonden, maar sta je wel klaar om een collega even kort te helpen met een belangrijke vraag.
Die status is trouwens ook zichtbaar in de portal zodat je direct inzicht hebt in de bereikbaarheid van je collega’s.
Selecteerde je voorheen als eindbestemming een bureautoestel in je Gebruiker en je belde uit met je mobiele app of webphone, dan bleef je status op ‘beschikbaar’ staan. Dit is veranderd: in deze gevallen wordt je status nu correct weergegeven als ‘in gesprek’.
Zien wie je belt, dat kun je al jaren op jouw vaste toestel, in de mobiele app of de webphone. Maar dit jaar gingen we nog een flinke stap verder. Met onze verbeterde, en behoorlijk slimmer geworden, naamherkenning zie je nu nog vaker welk bedrijf er precies aan de andere kant van de lijn hangt.
En ja, dit werkt ook als je het nummer niet hebt opgeslagen in je telefoonboek of in je CRM-pakket voorkomt.
Zo worden je telefoongesprekken een stuk persoonlijker en kun je meteen focussen op de inhoud, zoals je kunt zien in dit filmpje van collega Mark.
De contacten uit je recente gesprekkenlijst worden voortaan weergegeven met de naam van degene met wie je gebeld hebt. Zo weet je veel sneller met wie het gesprek heeft plaatsgevonden.
Oh en nu we je toch updaten over naamherkenning: je kon het nummer waarmee je uitbelde al selecteren, nu zie je ook meteen een beschrijving van het belplan in de webphone. Zo zie je meteen welk telefoonnummer waar bij hoort. Handig!
Door de nieuwe Google Chrome richtlijnen volstond de oude browserextensie niet meer. Aanpassingen waren noodzakelijk om de browserextensie in Google Chrome draaiende te houden. Mooie kans om de browserextensie meteen een flinke upgrade te geven, vonden we.
Daarom richt de browserextensie zich nu volledig op Klik en Bel.
De extensie herkent telefoonnummers in je browser, waarna je meteen een telefoontje ziet dat je kunt bellen met je VoIP-telefoon, de webphone of mobiele app. Als je dit aanklikt, wordt er automatisch gebeld.
De features van de oude browserextensie, zoals Wachtrijstatus, Bereikbaarheidsbeheer en Collegastatus zijn beschikbaar in de webphone, mobiele app en portal.
Ook leuk, omdat Voys nu in meerdere Europese landen actief is, is de browserextensie beschikbaar in het Frans, Duits (zing gerust mee), Engels, Spaans en Portugees.
Niet alleen de Klik en Bel browserextensie is voorzien van nieuwe talen. Ook het telefonieplatform is nu beschikbaar in het Spaans en Portugees. Eerder kwamen er naast Nederlands ook al Engels, Frans en Duits bij.
Zo is het telefonieplatform in heel Europa goed te gebruiken.
(En je hebt Duolingo niet meer nodig om je talenkennis op peil te houden!)
Voor veel MKB-bedrijven voldoet Freedom perfect. Maar we ontdekten dat een deel van onze klanten behoefte had aan callcenter features. Niet van die enorm grootzakelijke producten met veel te veel opties, maar een schaalbare, flexibele en zelf te bedienen optie.
Daarom hebben we dit jaar Voys Ascend gelanceerd.
Klanten van Voys Ascend hebben dezelfde vrijheid als in Freedom, maar gebruiken tegelijkertijd klantcontactcenterfeatures met nét wat meer mogelijkheden die passen bij de specifieke behoeften van hun bedrijf.
Wacht even, voor je Bohemian Rapsody instart, hebben we nog een allerlaatste update dit jaar: het is nu mogelijk om contacten in bulk te importeren in de portal zodat alle contacten in een keer worden ingeladen in de mobiele app en webphone in plaats van per contact. Kleine update, groot verschil, want in die tijd kun jij efficiënter werken (of gewoon alvast kerstliedjes draaien terwijl je met collega’s speculeert over het kerstpakket van dit jaar.)
Nu zijn we benieuwd: welke nieuwe features en productupdates hoop jij te zien in 2025? Laat het ons weten via voys.nl/verbeteren, dan gaan onze developers hun best voor je doen.
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Ga naar het blogoverzichtVan 28 augustus 2024